2014/2015
Αθλούμαστε. Κοινωνοικοποιούμαστε;
Βιωματική δράση Α΄ τάξης Γυμνασίου
Επιβλέπων καθηγητής: Καφίρης Παναγιώτης (ΠΕ 03)
Σχολικό έτος:  2014-2015
Θέλω να κάνω τον κόσμο μου καλύτερο. Πρωταγωνιστώ.

Βιωματική Δράση Α' τάξης Γυμνασίου

Σχολικό έτος: 2014 - 2015

Επιβλέπων καθηγητής: Πέτρος Μοσχοβίτης

Χαμένες Πατρίδες του Ελληνισμού: Πόντος, Μ. Ασία, Κωνσταντινούπολη
Α΄ Λυκείου
Σχολικό έτος 2014-2015
Επιβλέπων καθηγητής:  Πέτρος Μοσχοβίτης
Η σχολική ζωή και η εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από τον κινηματογράφο
Α΄ Λυκείου
Σχολικό έτος 2014-2015
Επιβλέπων καθηγητής:  Πέτρος Μοσχοβίτης
Τεχνολογία στον πολιτισμό και την τέχνη
Β΄ Γυμνασίου
Σχολικό έτος 2014-2015
Επιβλέπων καθηγητής:  Στέλιος Κεσσανίδης
Τεχνολογία και μαθητής
Α΄ Γυμνασίου
Σχολικό έτος 2014-2015
Επιβλέπων καθηγητής:  Στέλιος Κεσσανίδης
Είμαστε όλοι διαφορετικοί = Είμαστε όλοι ΊΣΟΙ
Α΄ Γυμνασίου
Σχολικό έτος 2014-2015
Επιβλέπουσα καθηγήτρια:  Βασιλική Ζαφειροπούλου
Όταν η Τέχνη συναντά την Επιστήμη
Β΄ Γυμνασίου
Σχολικό έτος 2014-2015
Επιβλέπουσα καθηγήτρια:  Ελένη Παπανικολάου
 
Εισαγωγή
Η επιστήμη στηρίζεται στη λογική, σε αντίθεση με την τέχνη που είναι ελεύθερη και δεν ακολουθεί κανόνες. Ενώ στις επιστήμες επικρατεί η αντικειμενικότητα, στην τέχνη επιτρέπεται η υποκειμενικότητα. Πώς γίνεται αυτοί οι δύο κόσμοι να τέμνονται; Η σύνδεση μεταξύ επιστήμης και τέχνης γεννιέται μέσω της δημιουργικότητας, της φαντασίας και της παρατήρησης. 
Στα πλαίσια της ερευνητικής μας εργασίας μελετήσαμε τη σχέση που έχει η επιστήμη με τις παρακάτω τέχνες:
  • Ζωγραφική και σκιτσογραφία
  • Αρχιτεκτονική και γλυπτική
  • Θέατρο, Φωτογραφία και Κινηματογράφος
  • Μουσική και χορός
Είμαι ο εαυτός μου. Είμαι ο εαυτός μου;
Α΄ Γυμνασίου
Σχολικό έτος 2014-2015
Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Ελένη Παπανικολάου
 
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Τι σημαίνει η φράση ‘είμαι ο εαυτός μου’; Την απάντηση στην ερώτηση αυτή την αναζητήσαμε στα βιβλία, στο διαδίκτυο, στην καθημερινή εμπειρία μας, αλλά κυρίως ‘μέσα μας’. Μετά από συζήτηση και ανταλλαγή σκέψεων και ιδεών καταλήξαμε ότι ο εαυτός μας αποτελείται όχι μόνο από τα γενετικά χαρακτηριστικά του, αλλά επίσης διαμορφώνεται μέσα από τις σχέσεις μας με τους ανθρώπους που είναι γύρω μας.
Το Χρώμα και το Φως στην Τέχνη
Β΄ Γυμνασίου 
Σχολικό έτος 2014-2015
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαίρη Νταγιαντά
Φυσικές δραστηριότητες-Σπορ στη φύση: Ορεινές και πεδινές περιοχές
 
Β΄ Γυμνασίου 
Σχολικό έτος 2014-2015
 
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η τακτική σωματική άσκηση και η ισορροπημένη διατροφή βελτιώνουν την ποιότητα ζωής. Η πράσινη άσκηση (άσκηση στη φύση), έχει θετικά αποτελέσματα στο σώμα, στην ψυχή και το πνεύμα μας. Είναι ένας ανέξοδος τρόπος εξάσκησης και τα άτομα έχουν ενέργεια, λιγότερη ένταση και θυμό και μικρά ποσοστά κατάθλιψης.
Σπορ σε υπαίθριους χώρους στη πόλη
«ΦΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΡ ΣΕ ΥΠΑΙΘΡΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΣΤΗ ΠΟΛΗ: ΠΑΡΑΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ, ΑΛΣΗ, ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΠΑΡΚΑ»
Εργασία βιωματικής δράσης της Β΄ Γυμνασίου
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παναγιώτα Λυκοδήμου
Σχολ. έτος: 2014-15
 
Η βιωματική μας δράση, ασχολείται με το θέμα φυσικές δραστηριότητες και σπορ σε υπαίθριους χώρους, στην πόλη. Μετά από συζήτηση, καταγράψαμε διάφορες φυσικές δραστηριότητες και σπορ  που γίνονται στη πόλη, όπως περπάτημα, τρέξιμο, ποδηλασία, κολύμβηση, παρκούρ, βόλεϊ και τένις στην παραλία. Στην συνέχεια συζητήσαμε για τις προϋποθέσεις συμμετοχής, τις γνώσεις που πρέπει να έχει κάποιος προκειμένου να ασχοληθεί με κάποια φυσική δραστηριότητα ,καθώς και τα οφέλη που προκύπτουν από αυτή. Αφού χωριστήκαμε σε υποομάδες, η κάθε υποομάδα ανέλαβε να συλλέξει και να καταγράψει πληροφορίες, για ένα από τα παραπάνω υποθέματα.
2013/2014
Ιστορία του χρήματος

Με το όρο χρήμα εννοούμε τα περιουσιακά στοιχεία που χρησιμοποιούνται και γίνονται ευρέως αποδεκτά για πληρωμές. Αν και ο ορισμός αυτός είναι κατά κάποιο τρόπο ταυτολογία (αντίστροφα: πληρωμή είναι η χρήση χρημάτων) δηλώνει ακριβώς ότι χρήμα μπορεί να είναι οτιδήποτε χρησιμοποιείται ως τέτοιο. Η φυσική μορφή των χρηματικών στοιχείων μπορεί να διαφέρει, και έχουν υπάρξει ιστορικά διαφορετικές μορφές χρημάτων. Για τον ακριβή προσδιορισμό της έννοιας του χρήματος είναι χρήσιμο να γίνεται με σαφήνεια η διάκριση ανάμεσα στα χρηματικά περιουσιακά στοιχεία και τα μη-χρηματικά περιουσιακά στοιχεία (όλα τα άλλα εκτός από τα χρηματικά).

Το GRAFFITI ως είδος τέχνης

A' ΛΥΚΕΙΟΥ

Σχολικό έτος 2013-2014

Α' τετράμηνο

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

Τα στοιχεία τους  έχουν διαγραφεί  στη Διαδικτυακή έκδοση της εργασίας.

 

Επίλογος

Η εργασία που αναλάβαμε ως ομάδα μας προσέφερε αξίες που δεν περιορίζονται στους τέσσερις τοίχους μιας τάξης ή στις σελίδες ενός βιβλίου. Μέσα από αυτήν έγινε σε όλους μας φανερό πως η συνεργατικότητα και η ανιδιοτέλεια είναι αναπόσπαστα τμήματα της έρευνας, η οποία οδηγεί σε ουσιαστική, μη δασκαλοκεντρική γνώση. Όσον αφορά το θέμα της ερευνητικής εργασίας, η πραγμάτευση γύρω από το πάντα επίκαιρο ζήτημα του graffiti ως παραβατική μορφή τέχνης αποτέλεσε τροφή σκέψης για εμάς, γύρω από ένα αμφιλεγόμενο θέμα της καθημερινότητας. Η αληθινή, όμως απάντηση βρίσκεται έξω από διαδικτυακές σελίδες και εγκυκλοπαίδειες. Κρύβεται παντού, σε δρόμους, συνοικίες και πάνω απ’ όλα στην ίδια την αντίληψή μας.

 

Τα μουσικά ρεύματα ως τρόπος ζωής

Β' ΛΥΚΕΙΟΥ

Σχολικό έτος 2013-2014

Α' τετράμηνο

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

Τα στοιχεία τους  έχουν διαγραφεί  στη Διαδικτυακή έκδοση της εργασίας.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ  

Η μουσική είναι αναμφισβήτητα παντού γύρω μας. Από τις αρχές της ιστορίας του, ο άνθρωπος ασχολήθηκε με τη μουσική, αρχικά παράγοντας απλούς ήχους και αργότερα κατασκευάζοντας τα πρώτα μουσικά όργανα. Η μουσική στις μέρες μας έχει αποκτήσει σημαντικό ρόλο στην καθημερινότητα, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί στοιχείο πολιτισμού  αλλά και τρόπο έκφρασης. Μέσω αυτής εκφράστηκαν και εκφράζονται διαφορετικοί τύποι ανθρώπων και διαφορετικές ιδεολογίες ή αντιλήψεις για τον κόσμο.

 

Η επίδραση των Χρωμάτων στην ζωή μας
B΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Σχολικό έτος 2013-2014
A΄ τετράμηνο
 
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ
________________________________________________________
Τα στοιχεία τους έχουν διαγραφεί στη Διαδικτυακή έκδοση της εργασίας.
 
 
ΦΑΣΜΑ ΦΩΤΟΣ
 
Τι είναι το φως;
 
Φως ονομάζεται η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που ανιχνεύεται από το  ανθρώπινο  μάτι και που εκλαμβάνεται  ως αίσθηση  (αντίληψη) αυτής. Συνεπώς είναι το αίτιο της όρασης. Όμως η αντίληψη αυτή του "ορατού" φωτός αποτελεί τμήμα της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας. Καλύπτει ένα εύρος μηκών κύματος που «μεταφράζονται», από το μάτι, στα χρώματα του φωτεινού φάσματος (δηλαδή στα χρώματα του ουράνιου τόξου). Ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες το φως εκδηλώνει ιδιότητες είτε φωτεινού κύματος, (φωτεινή ακτίνα), είτε δέσμης σωματιδίων, (φωτεινή δέσμη ή δέσμες).

 

Η χρυσή τομή
B΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Σχολικό έτος 2013-2014
A΄ τετράμηνο
 
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ
________________________________________________________
Τα στοιχεία τους έχουν διαγραφεί στη Διαδικτυακή έκδοση της εργασίας.
 
Ποίηµα:
 
Η χρυσή τοµή είναι µαγική
χρήσιµη και πρακτική
 
Μια θεωρία που έχει στηριχτεί
στη βάση και στη λογική
 
Αρκετά σηµαντική για την αρχιτεκτονική
αλλά και για τη φύση και τη µουσική
 
Έχει µια µορφή τόσο ελκυστική
και µια εµφάνιση πολύ γοητευτική
 
Την χρησιµοποίησαν αρκετοί
όπως καλλιτέχνες και µαθηµατικοί
µε στόχο την καλύτερη αισθητική
 
(τέχνηµα µαθήτριας Β΄3)
 
"Είναι άλλο να πεθαίνεις για την Ελλάδα και άλλο να σε πεθαίνει αυτή.."
B΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Σχολικό έτος 2013-2014
A΄ τετράμηνο
 
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ
________________________________________________________
Τα στοιχεία τους έχουν διαγραφεί στη Διαδικτυακή έκδοση της εργασίας.
 
Πολιτισµός
 
Στο παρελθόν η ανάπτυξη των επιστηµών έδωσε απαντήσεις σε ζητήµατα που απασχολούσαν το ανθρώπινο είδος. Είναι γεγονός  πως οι νέες γνώσεις βοήθησαν σε πολλούς τοµείς  της ζωής όπως στην ιατρική. Ανακαλύφτηκαν νέα φάρµακα και νέες µέθοδοι και έτσι αντιµετωπίζονταν και συνεχίζονται να αντιµετωπίζονται ασθένειες και παράλληλα αυξήθηκε ο µέσος όρος ζωής αλλά και δηµιουργήθηκαν νέες θέσεις εργασίας ως απόρροια των νέων τοµέων στο χώρο της επιστήµης.
(Βοήθηµα η έκθεση των εξετάσεων , Γρηγόρης Τζούλιας , Εκδόσεις Λιβάνη , ηµεροµηνία έκδοσης 2010 , σελίδα 293-294-295)
Ανάπηρη Πόλη
A΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Σχολικό έτος 2013-2014
A΄ τετράμηνο
 
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ
________________________________________________________
Τα στοιχεία τους έχουν διαγραφεί στη Διαδικτυακή έκδοση της εργασίας.
 
Κινητικές αναπηρίες-αιτίες κινητικών αναπηριών
 
Οι  κινητικές δυσκολίες επηρεάζουν τη  φυσιολογική κίνηση του ατόµου, δυσχεραίνοντας ανάλογα µε το βαθµό και τη σοβαρότητα της αναπηρίας, τις καθηµερινές του δραστηριότητες. Οι κινητικές αναπηρίες σχετίζονται µε την αιτιολογία, την εξέλιξη και τις δυσκολίες που συνεπάγεται κάθε κατηγορία. (Wikipedia, iatronet)
Από τις Φρυκτωρίες στο Facebook
A΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Σχολικό έτος 2013-2014
A΄ τετράμηνο
Επιβλέπων καθηγητής: κ. Στ. Κεσσανίδης Μ.Β.Α., Μ.Sc.
 
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ
________________________________________________________
Μαθήτριες και μαθητές των A΄1, A΄2, A΄3 τμημάτων της A΄ Λυκείου.
Τα στοιχεία τους έχουν διαγραφεί στη Διαδικτυακή έκδοση της εργασίας.
 
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
________________________________________________________
Επικοινωνία είναι η διαδικασία αποστολής ενός μηνύματος από έναν πομπό σε δέκτη χρησιμοποιώντας έναν κώδικα επικοινωνίας. Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στις ζωές των ανθρώπων .Το θέμα που έχει αναλάβει η ερευνητική μας ομάδα για τη σύνταξη της εργασίας είναι η εξέλιξη της επικοινωνίας, καθώς και το αντίκτυπο που έχει στις ζωές των ανθρώπων σε κάθε εποχή. Ιδιαίτερα ασχοληθήκαμε με τους τρόπους επικοινωνίας στην αρχαία και τη σύγχρονη εποχή αλλά και το μέλλον. Τέλος με τη χρήση ερωτηματολογίων που φτιάξαμε βγάλαμε κάποια συμπεράσματα για το πως αντιλαμβάνονται οι έφηβοι τα κοινωνικά δίκτυα και αν παίζουν ρόλο στην καθημερινότητα τους.
( Ναταλία Κουλιάτσα)