Αγαπητοί Γονείς, Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Όπως γνωρίζετε, εδώ και ενάμιση χρόνο, το Σχολείο μας ίδρυσε και στηρίζει οικονομικά και οργανωτικά μια νέα, πρωτοποριακή για την Ελλάδα Συμφωνική Ορχήστρα, τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών (ΦΟΑ). Στόχος της είναι η παρουσίαση του έργου Ελλήνων δημιουργών στον χώρο της κλασικής μουσικής.
Την Τρίτη, 27 Μαρτίου, η Φιλαρμόνια εμφανίζεται για δεύτερη φορά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε μια πολύ ενδιαφέρουσα συναυλία, η οποία είναι αφιερωμένη σε τρεις Ελληνίδες συνθέτριες:
τη Μαριώ Φωσκαρίνα Δαμασκηνού, τη Ρένα Κυριακού και την Ελένη Λαμπίρη.
Το Σχολείο μας εξασφάλισε, σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής, για τη συναυλία αυτή δωρεάν προσκλήσεις για τους Γονείς, τους Εκπαιδευτικούς, το Προσωπικό και τους Φίλους του Σχολείου.
Όσοι ενδιαφέρεστε, μπορείτε να επικοινωνείτε με τις Γραμματείες του Σχολείου μας για να κρατήσετε τις θέσεις σας, μέχρι και το μεσημέρι της Δευτέρας, 26 Μαρτίου.
Στο δελτίο τύπου που επισυνάπτεται, μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τα έργα της συναυλίας.
Με φιλικά αισθήματα
Νίκος Μαλιάρας
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τρεις Ελληνίδες Συνθέτριες
Τρίτη, 27 Μαρτίου 2018, ώρα 20.30
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης»
Μαριώ Φωσκαρίνα Δαμασκηνού (1850-1921)
Βενετσιάνικη Σουίτα (πρώτη πανελλήνια εκτέλεση)
L’ Aldeana (βιλανέλλα) (πρώτη πανελλήνια εκτέλεση)
Ρένα Κυριακού (1917-1994)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα
Έλενα Λαμπίρη (1888-1960)
Συμφωνία σε σι ελάσσονα (πρώτη παγκόσμια εκτέλεση)
Με μια ξεχωριστή συναυλία εμφανίζεται στο Μέγαρο Μουσικής η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών. Πιστή στον ιδρυτικό της στόχο να μελετά και να αναδεικνύει το έργο των Ελλήνων δημιουργών, στρέφει αυτή τη φορά την προσοχή της στο έργο τριών Ελληνίδων συνθετριών του 19ου και του 20ού αιώνα, που είναι σχεδόν άγνωστο στο κοινό. Τρεις γυναίκες που, σε πείσμα των εμποδίων που προέβαλλε το φύλο τους και η εποχή τους, διακρίθηκαν και διέπρεψαν στη μουσική και είχαν διεθνή απήχηση και σπουδαία προσφορά.
Η Μαριώ Φωσκαρίνα Δαμασκηνού γεννήθηκε και έζησε στο Παρίσι, καταγόταν όμως από εύπορη οικογένεια της Κέρκυρας, με προσφορά στην Επανάσταση του 1821. Σπούδασε κοντά στους καλύτερους δασκάλους και συναναστράφηκε με την αφρόκρεμα της παρισινής κοινωνίας στην καμπή του 20ού αιώνα για να δημιουργήσει μικρό αριθμό έργων από καθαρή αγάπη για την τέχνη, χωρίς βιοποριστικά ή επαγγελματικά κίνητρα. Η συναυλία της Φιλαρμόνιας ξεκινά με δύο έργα της, την «Βενετσιάνικη σουίτα» και την “Aldeana”.
Η Ρένα Κυριακού υπήρξε ένα εξαιρετικό πιανιστικό ταλέντο που άρχισε τη λαμπρή διεθνή της σταδιοδρομία από παιδική ηλικία, ως παιδί θαύμα. Ολοκλήρωσε εξαιρετικές σπουδές και διέγραψε μια σημαντική σολιστική σταδιοδρομία σε ολόκληρο τον κόσμο. Είναι η πρώτη διεθνώς καλλιτέχνης που ηχογράφησε για πρώτη φορά παγκοσμίως ολόκληρο το πιανιστικό έργο σημαντικών συνθετών, όπως ο Μέντελσον. Ως δημιουργός, μας κληροδότησε πολύ ενδιαφέρουσες συνθέσεις, μεταξύ των οποίων από τις σημαντικότερες είναι το κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, που γράφτηκε μεταξύ 1938 και 1940 και παρουσιάζεται με σολίστ τον Γιώργο Κωνσταντίνου.
Η Έλενα Λαμπίρη είχε από τις τρεις τις σημαντικότερες σπουδές σύνθεσης και διεύθυνσης ορχήστρας. Σπούδασε κοντά σε διάσημους δασκάλους, όπως ο συνθέτης Max Reger στη Γερμανία και ξεκίνησε διεθνή καριέρα ως μαέστρος στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα παρουσιάστηκε και στην Ελληνική σκηνή ως συνθέτρια στη δεκαετία του 1910. Παρόλα τα πρώτα εξαιρετικά δείγματα της δουλειάς της, συνθήκες και γεγονότα άγνωστα την οδήγησαν να απομονωθεί στην Πάτρα και να εγκαταλείψει ουσιαστικά πρόωρα τη σύνθεση. Η μοναδική της συμφωνία, σε σι ελάσσονα, γράφτηκε το 1920-21 και είναι μια από τις πρώτες συμφωνίες που γράφτηκαν από Έλληνα συνθέτη. Παρουσιάζει δε μια εντελώς διαφορετική αισθητική προσέγγιση από τις τάσεις που κυριαρχούσαν την εποχή εκείνη στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά, το έργο αυτό δεν παίχτηκε ποτέ και παρουσιάζεται σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση από τη Φιλαρμόνια.
Η συναυλία εντάσσεται στον 14ο κύκλο των «Ελληνικών Μουσικών Γιορτών» 2018.
Σολίστ: Γιώργος Κωνσταντίνου, πιάνο
Μουσική Διεύθυνση: Βύρων Φιδετζής