Νέα Εκπαιδευτήρια Γ. Μαλλιάρα Νέα Εκπαιδευτήρια Γ. Μαλλιάρα Νέα Εκπαιδευτήρια Γ. Μαλλιάρα Νέα Εκπαιδευτήρια Γ. Μαλλιάρα Νέα Εκπαιδευτήρια Γ. Μαλλιάρα

Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών στο Ηρώδειο

Περουζέ, όπερα του Θ. Σακελλαρίδη

1024 576 Νέα Εκπαιδευτήρια Γ. Μαλλιάρα
  • 0

Σάββατο 16 και Κυριακή 17 Ιουνίου 2018, Ωδείο Ηρώδου Αττικού

«Περουζέ»
του Θεόφραστου Σακελλαρίδη

Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών – Βύρων Φιδετζής
Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

Ξανά στη σκηνή μετά από 70 χρόνια!

Μια μουσικο-θεατρική πανδαισία για έναν παράφορο έρωτα, που πρωτοπαίχτηκε τον Αύγουστο του 1911 στο θέατρο «Ολύμπια», από το ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΜΕΛΟΔΡΑΜΑ του Διονυσίου Λαυράγκα με μαέστρο τον Στέφανο Βαλτετσιώτη. Το έργο σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Το 1950 παρουσιάστηκε και από την Εθνική Λυρική Σκηνή.

Μετά την πρόσφατη αποκατάσταση της φθαρμένης παρτιτούρας, η όπερα «Περουζέ» ανέβηκε ξανά από την Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών (Athens Philharmonia Orchestra), σε μουσική διεύθυνση Βύρωνα Φιδετζή και σε σκηνοθεσία του Αναπληρωτή Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, Θοδωρή Αμπαζή.

Ο Θεόφραστος Σακελλαρίδης, ταλαντούχος και παραγωγικότατος συνθέτης και αρχιμουσικός, υπήρξε από τους πρωτεργάτες της ελληνικής οπερέτας. Το προσωπικό, εντελώς ξεχωριστό ιδίωμά του δημιουργείται από το αριστοτεχνικό πάντρεμα των ετερόκλητων επιρροών του, που κινούνταν ανάμεσα στο δημοτικό τραγούδι, ανατολίτικα ιδιώματα, τη γαλλική και την αυστριακή οπερέτα, την τσιγγάνικη μουσική, την καντάδα, ακόμα και την τζαζ.

Ο Βύρων Φιδετζής, ο σπουδαίος αρχιμουσικός που έχει συνδέσει το όνομά του με την ανάδειξη του έργου Ελλήνων συνθετών, διηύθυνε τη νεοσυσταθείσα Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών. Το ενδιαφέρον της ορχήστρας είναι στραμμένο στη νεοελληνική έντεχνη µουσική δηµιουργία, η οποία µέχρι σήµερα δεν έχει προβληθεί όσο της αξίζει.

Δυο λόγια για την υπόθεση:

Η υπόθεση της όπερας διαδραματίζεται στην ελληνική ύπαιθρο και έχει ως θέμα τον παράφορο και καταστροφικό συνάμα έρωτα μιας τσιγγάνας κι ενός νέου χωρικού. Από το συγκεκριμένο έργο προέρχεται η γνωστή άρια «Νεράιδα του γιαλού» και το ντουέτο «Πιο θερμά». Χάρη στον μουσικολόγο Γ. Λεωτσάκο η παρτιτούρα διασώθηκε. O μαέστρος Βύρων Φιδετζής επιμελήθηκε το εξαιρετικά φθαρμένο χειρόγραφο και η όπερα Περουζέ παίζεται ξανά τώρα, σχεδόν 70 χρόνια μετά το τελευταίο της ανέβασμα.

Απολαύστε «Το παραμύθι της νεράιδας», από τη δίπρακτη όπερα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη (1882-1950), σε κείμενο Γεωργίου Τσοκοπούλου (1871-1923).

 

Συντελεστές:
Μουσική διεύθυνση: Βύρων Φιδετζής
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αμπαζής
Σκηνικά – Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Παίζουν: Κασσάνδρα Δημοπούλου (Περουζέ), Φίλιππος Μοδινός (Θάνος), Άννα Στυλιανάκη (Ανθούλα), Πέτρος Μαγουλάς (Βασιλιάς των Tσιγγάνων), Τάσης Χριστογιαννόπουλος (Πέτρος).

Μουσική προετοιμασία σολίστ: Δημήτρης Γιάκας

Συμμετέχουν:
– Η Χορωδία του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και μέλη της Χορωδίας του Εθνικού Ωδείου – Διεύθυνση: Νίκος Μαλλιάρας
– Η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης – Διεύθυνση: Μαίρη Κωνσταντινίδου

 

Ο Γενικός Διευθυντής
Δρ. Νίκος Μαλλιάρας